Linki do ciekawych stron

2.3 opóźnione

Miały być wielkie zmiany, ale jak zawsze wyszło wielkie yayo. YYG nie wyrobiło się z dodaniem zmian w GML ani na święta, ani nawet do połowy stycznia. Pod koniec roku napisano tylko enigmatycznie, że otwarta beta tych zmian "wślizgnie się w nowym roku" co może oznaczać zarówno styczeń jak i czerwiec.

Na pewno gotowe są już dokumentacje do systemów curves+sequences (wykres przechodzenia animacji, oraz oś czasu animacji), czy też struktur i try/catch (te dwa ostatnie opisałem nawet po polsku na stronie - znajdziecie je w bloku "Najnowsze zasoby" po prawej od newsów).

No cóż, YYG już nas przyzwyczaiło do takich rzeczy, szkoda tylko, bo tym razem zmiany są naprawdę fajne - sekwencje pozwolą animować szkieletowo postaci i tworzyć w parę minut efekty które normalnie trzeba programować i testować godzinami, a struktury też pozwolą zapisać wiele danych w ciekawszy sposób.

Komentarze (łącznie 2):
SimianVirus7 (Pon., 20 Sty. 20, 23:10)
#1

"sekwencje pozwolą animować szkieletowo postaci" - czyli nie będą potrzebne programy pokroju Spine? :O

gnysek (Wto., 21 Sty. 20, 12:00)
#2

Generalne z tego co widziałem, to Spine pozwala na więcej, bo dostaniemy tylko to co GM już umie - obracanie i skalowanie, bez zniekształcania, nie będzie też chyba takiego przypinania kończyn tylko po prostu ustawisz obrazek na canvasie - no ale i tak będzie to milion razy lepiej niż teraz, bo bez programowania będzie można ustawić skalę, alphę, kolor i pozycję.

Z drugiej strony, skoro niektóre rzeczy już dla Spine obsługuję, to liczę, że oni w kolejnych miesiącach będą dodawać nowe opcje i rozszerzać GMa. To teraz to będzie też pewnego rodzaju baza na przyszłe dodatki. Muszą zrobić te dwie DUŻE zmiany, zeby potem móc co 1-2 miesiace dawać małe ulepszenia.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 52 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 191 dni temu
Beta
2024.400.0.549 • 2024.400.0.567
wydana  2 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
50 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, Alice, DungeonFairy🧚, Nitro Slav, Carl-bot, p..., Voytec, RogerDodg3r, Dominator2v, Grela, Wielki Druid, Add92, 21Lancz, Kowu, OdrzuconyKrakers, Filyps, fervi, LadyLush, Cysior, Chell, lethian, HappyOrange, MKP (GEM), Arrekin, MagnusArias, yazaa, Domeen0, Dyno, Deusald, debil debilowski, Morro, ZYGZAK, Miłosz, p..., Ulti, m..., bagno, Mtax, Sporek, Danieo, l..., Alkapivo, moeglich, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, Cosplyfanka, 🧁Cupcake🧁, xVANiLL
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?